RWD definicją atrakcyjności witryny

Możliwość wyświetlania się strony internetowej na urządzeniach mobilnych zależy od ich responsywności (Responsive Web Design - RWD). Jeśli właściciel portalu zadba o aplikacje mobilne i odpowiednią wagę strony, jego witryna z pewnością będzie chętnie odwiedzana przez użytkowników smartfonów. O co należy zadbać podczas optymalizacji witryny? O tym dowiecie się poniżej.

Waga strony

Twój portal powinien się inaczej wyświetlać na komputerze, a inaczej na smartfonie. Strona powinna ważyć odpowiednio dużo do swojej rozdzielczości. Jeśli Onet.pl waży w przypadku PC około 550 kb, to w wersji na smartfon powinien ważyć 100 kb mniej (nie ma tutaj reguły, bo w zasadzie chodzi o wagę obrazów, które na smartfonach są mniejsze). To pozwoli na jej szybkie wczytywanie się i brak komplikacji przy przeglądaniu.

Aplikacje mobilne

Powinieneś zadbać o odpowiednie aplikacje mobilne, które usprawniać będą przeglądanie witryny. Postaw na prosty interfejs i przejrzystość strony. Unikaj zbyt wiele tekstów i stawiaj na prostotę. Jeśli prowadzisz sklep, to zapewnij urządzeniom mobilnym porównywarkę oraz możliwość zapisania stanu koszyka.

Google patrzy

Obecnie każda pozycjonowana strona internetowa (czyli w zasadzie każda) powinna być responsywna, bo to wymóg, który zainicjowała firma Google. Jako, że blisko połowa ruchu w sieci odbywa się przy pomocy urządzeń mobilnych, coraz więcej stron zmienia swój design na RWD, aby nie stracić obecnych odwiedzających i zyskać nowych - mobilnych.

Jeśli posiadasz stronę a nie jest ona responsywna, to zmień to czym prędzej. Koszt aplikacji mobilnych jest niewielki, a w sieci istnieje wiele miejsc, gdzie można pobrać wersje darmowe.