Każdy właściciel niedużej firmy z pewnością korzysta z narzędzi social media typu Facebook. Zależy to też, jaką formę i rodzaj biznesu prowadzisz, jak i również własnych przekonań oraz oczekiwań Twoich klientów. Tylko od Ciebie zależy to, jak dużo czasu spędzasz na rozwijaniu swojej działalności poprzez media społecznościowe.
Zdarzają się dwa rodzaje ludzi, którzy albo kochają albo nienawidzą social media. Jeśli chcesz być aktywny na wszystkich portalach jednocześnie to rzeczywiście nic z tego nie będzie, bo z pewnością zrobisz wszystko jedynie po to, że tylko tam być. Bez wkładania większego entuzjazmu.
W tym artykule pokaże Ci, jak ograniczyć się do jednej platformy, ale zrobić to dobrze. Przyjrzyj się, więc poniższym wskazówkom.
Potraktuj swoją obecność na Facebooku, jako jedyną formę aktywności w social media. Z badań przeprowadzonych ostatnimi czasy wynika, że social media używa jedynie 36 % dorosłych ludzi. Jednak w tych procentach aktywnych, aż 83 % wybrało Facebooka. Jest on, więc platformą, która gromadzi ogromną liczbę – i z pewnością największą – użytkowników. Jeśli więc musisz ograniczyć się tylko do jednego z portali, to postaw właśnie na Facebooka.
Podczas zakładania profilu pamiętaj, aby zacząć od wypełnienia sekcji z opisem, a także adresem witryny. Postaraj się znaleźć takie zdjęcie, które kojarzy się z miłymi chwilami i przywołuje pozytywne emocje. Równocześnie powinno być związane z Twoją branżą. Jako profilowe wykorzystaj własne zdjęcie, aby klienci mieli świadomość, z kim mają do czynienia.
Przemyśl, w jakim czasie powinieneś być aktywny na Facebooku, aby Twoi odbiory również byli i widzieli publikowane posty. Planując aktywność i chcąc dotrzeć do jak największej liczby konsumentów, postaw na zwiększenie zasięgu. W szczególności, jeśli działasz na skalę globalną.
Publikuj wartościowe treści. Nikogo nie zainteresują mało chwytliwe artykuły, w których nie ma nic konkretnego.
Zwróć uwagę na żywotność wpisów. Największą ilość zainteresowanych zdobędziesz od 2 do 5 godzin od momentu opublikowania postu. Miej świadomość tego, że twoje teksty będą docierać do różnej ilości odbiorców. Postaraj się jednak publikować w takim momencie, w którym jest ich największa liczba.
Spraw, aby Twoje nagłówki przyciągały klientów. Jeśli chcesz docierać do możliwie największej liczby Twoich odbiorców, jest to rzecz priorytetowa.
Zastanów się nad reklamą. Twój zasięg może być znacznie szerszy, jeśli zainwestujesz w odpowiednią reklamę. Nie obciąży ona szczególnie Twojego budżetu, ponieważ nie jest zbyt droga, ale za to przyniesie duże korzyści. Dobrym rozwiązaniem jest również targetowanie swoich reklam na urządzenia mobilne, a zasięg zwiększy się jeszcze bardziej.
Nie skupiaj się tylko na samej sprzedaży bezpośredniej, ale wykorzystuj Facebooka, aby zyskiwać lajki i leady sprzedaży. Postaraj się zbierać adresy e-mail, a nie od razu przekierowywać odbiorców do strony produktu.
Unikaj komercyjnego charakteru publikowanych treści. Przez większości ludzi Facebook jest wykorzystywany w prywatnych celach, czyli zdjęcia wideo itp., Jeśli chcesz wzbudzić zainteresowanie to właśnie takie treści dostarczaj Twoim odbiorcom.
Angażuj się w życie tworzonych grup. Staraj się równocześnie pomagać innym i promować swoją działalność.