Co może ci dać content marketing?

Choć pojęcie content marketingu coraz częściej jest używane nie tylko przez marketingowców i specjalistów od reklamy, wciąż nie każdy wie czego może oczekiwać po działaniach z tego zakresu. Już wyjaśniamy.

Content marketing to – mówiąc w ogromnym uproszczeniu - sposób pozyskiwania klientów za pomocą atrakcyjnych i wartościowych treści (contentu) publikowanych w sieci. Celem tych działań jest nawiązanie z odbiorcami treści długotrwałych i stabilnych więzi, które przełożą się następnie na ich zainteresowanie i wreszcie wybór konkretnej marki.

Strategia content marketingu może – w zależności od potrzeb i kierunku działań – doprowadzić na przykład do zwiększenia rozpoznawalności firmy, osoby czy usługi; pomóc w dotarciu z informacją o produktach czy usługach do unikalnych, nowych odbiorców; sprawić, by o firmie czy jej usługach zrobiło się głośno w wybranych mediach. Efektem dobrze przygotowanej i przeprowadzonej kampanii content marketingowej powinno być nie tylko wzmocnienie wizerunkowe klienta, ale również zauważalny wzrost sprzedażowy.

Aby tak się jednak stało firma zajmująca się content marketingiem powinna dokładnie poznać firmę, którą ma promować – zakres jej działania, ofertę, doświadczenie, kadrę, a przede wszystkim klientów i ich potrzeby. Na podstawie takiego wywiadu zostanie przygotowana strategia marketingowa niwelująca słabe strony funkcjonowania firmy, a promująca strony silne.

Wśród standardowych działań firmy zajmującej się content marketingiem powinny się znaleźć takie usługi jak: opracowanie treści materiałów prasowych i zredagowanie artykułów, opatrzenie treści artykułów zdjęciami i ilustracjami, publikacja materiałów w wybranych mediach i serwisach branżowych, utrzymywanie stałego kontaktu z przedstawicielami mediów i klienta oraz przygotowywanie comiesięcznych raportów z działań.

Ceny takich usług wahają się w przedziale od kilku do kilkudziesięciu tysięcy złotych, w zależności od potrzeb klienta.