Coraz więcej osób prowadzi blog, bo dzieląc się specjalistyczną wiedzą mają szansę na zyskanie rozgłosu. Blogi pozycjonuje się właściwie samym contentem (Content Marketing), zatem będą doskonałym łącznikiem pomiędzy Tobą, a Twoją firmą. Poniżej dowiesz się kilku informacji, które pomogą Ci stworzyć odpowiedni blog.
Blog w formie zaplecza
Wiele firm uruchamia blogi tylko po to, aby przekierować z nich ruch na stronę docelową. Na takich blogach opisywane są zazwyczaj produkty, a każdy wpis kończy się zachęceniem do odwiedzenia strony docelowej. Takie "zaplecza" nazywa się satelitami.
Maksymalizacja treści
Dobrze wiesz, że na stronie internetowej nie powinieneś przesadzać z treścią. Przeglądający częściej skanują witryny, niż je czytają. Mając to na względzie możesz tworzyć treść contentową na blogu i przekierowywać na niego Twoich klientów. W skrócie: Jeśli w Twoim sklepie jest produkt X z 300 znakowym opisem, to dołącz odnośnik, który będzie kierował na Twój blog z dłuższym opisem. To również forma linkowania wewnętrznego, która świetnie wpływa na pozycjonowanie.
Blogi łatwiej się pozycjonuje
Blog to narzędzie do promocji w Internecie, zatem warto go wypozycjonować. Musicie wiedzieć, że pozycjonowanie blogów jest w zasadzie bardzo łatwe. Wystarczy odpowiednia treść, optymalizacja i właściwe tytułowanie artykułów. Frazy, na których warto linkować blog to "long tail - długie ogony). Dzięki temu pozyskacie ludzi, którzy szukają KONKRENYCH informacji. Znajdą je na blogu, czyli tuż przy granicy Twojego sklepu.
Postaw na blog!
Blogi w swojej istocie mają mieć sporo treści i służyć do czytania. To zupełne przeciwieństwo stron internetowych. Jeśli postawicie kilka blogów i dobrze je wypozycjonujecie, możecie zaoferować doskonałą trampolinę dla swoich potencjalnych klientów.