Reklama typu PPC (pay per click) polega na takiej emisji, że strona internetowa płaci za kliknięcie tylko wtedy, gdy na witrynę dostanie się osoba unikalna (a nie robot). SEO odnosi się z kolei do pozycjonowania, czyli powolnego budowania pozycji strony w wyszukiwarce Google poprzez Content Marketing oraz zdobywanie linków mocnych. Reklamy PPC wraz z SEO idą w parze, ale rzadko decydujemy się na połączenie obydwu metod zwłaszcza wtedy, gdy dopiero zaczynamy karierę w Internecie. Co jest lepsze dla Ciebie? Poniżej porównanie Google AdWords z SEO.
Jak działa Google AdWords?
Jeśli słyszysz, że reklama AdWords jest droga, to powinieneś to przeanalizować. Wiadomym jest, że klient płaci Google tylko wtedy, gdy obca osoba odwiedzi naszą stronę bezpośrednio przez wyszukiwarkę. Im więcej osób przyciągnie nasza reklama, tym więcej będziemy musieli zapłacić Google. To uczciwe rozwiązanie, ale bywa ryzykowne. Dlaczego? Bo jeśli prowadzisz sklep lub oferujesz usługi, to Google zapewni Ci wejścia, ale Ty sam musisz przekonać do siebie klientów. Pomoc agencji będzie wskazana.
Jak działa SEO?
Pozycjonowanie polega na budowaniu marki w wyszukiwarce Google poprzez zdobywanie linków i tworzenie wartościowych artykułów. Ogromne znaczenie w kwestii sukcesu ma Content Marketing i wymaga on pracy najlepszych specjalistów. Pozycjonowanie może kosztować nawet 1000 złotych miesięcznie i trwać od 90 do 120 dni.
Co jest dla Ciebie lepsze?
Wiele zależy od Twoich finansów. Jeśli masz możliwość stworzenia ładnej, opartej o Content Marketing strony, to powinieneś zainwestować w reklamy Google AdWords. Mając skromniejszy budżet spróbuj lekkiego pozycjonowania aż sam po czasie zdecydujesz, która forma reklamy będzie dla Ciebie lepsza. My radzimy połączenie obydwu metod bo daje najlepsze efekty w bardzo krótkim czasie.
Pytanie do czytelników: Korzystacie z reklam PPC czy stawiacie na SEO? Piszcie odpowiedzi w komentarzach!
To oczywiście nie wszystkie opcje, na które możemy się zdecydować - interesujące mogą okazać się, chociażby, filmy reklamowe!