Trzeba przyznać, że każdy z nas, zwłaszcza na początku swojej „przygody” z mediami społecznościowymi, wierzył, że coś takiego jest możliwe, że naprawdę istnieją złote godziny publikacji postów. Poniżej znajdziesz krótki artykuł, dotyczący najlepszego czasu na publikacje oraz mediów społecznościowych. Przeczytaj go koniecznie!
Media społecznościowe, a publikacje postów
Zacznijmy od tego, że pragnąc uskutecznić swoje działania i walcząc z algorytmami na osiach czasu, niestrudzenie poszukiwaliśmy niezwykle skutecznych sposobów na wzrost zaangażowania i zasięgu – w tym, poprzez publikację postów o konkretnej porze. Oczywiście nie każdy tekst czy infografika związana z tym tematem są pozbawione jakiegokolwiek sensu, ale na wszelkie źródła, które podają nam konkretne, wąskie widełki godzinowe powinniśmy brać poprawkę.
Samodzielnie określcie najlepszy czas na publikację postów w mediach społecznościowych
Generalnie rzecz ujmując nie chodzi tu spekulacje typu: mam teraz czas na czytanie, więc pewnie inni też mają lub Wydaję mi się, że najlepsza będzie 17:00. Chodzi oto, że ustalenie odpowiedniego czasu na zamieszczanie wpisów powinno być poprzedzone refleksją oraz zebraniem bazy danych ściśle związanych z grupą docelową, do której chcemy dotrzeć. Dlatego właściwa pora na publikację postów to moment, w którym nasi potencjalni odbiorcy będą w sieci, ale nie tylko.
Poznaj swoją grupę docelową
Przede wszystkim pamiętaj o tym, że ludzie się od siebie różnią i to tak wieloma rzeczami, że źródła podające jedną właściwą godzinę publikacji dla nich wszystkich, bardzo często nie trafiają w dziesiątkę. Po prostu zastanówcie się – a najlepiej znajdźcie odpowiednie źródło informacji, które udzieli wam odpowiedzi na to, jak wygląda przeciętny dzień waszego odbiorcy, jakie są jego zachowania, kiedy zazwyczaj ma mniej, a kiedy więcej czasu, kiedy szuka czegoś do zjedzenia, a kiedy konkretnej porady. Na pewno to pomoże określić pierwsze ramy planowanej publikacji.
Nie zapominaj o celu, jaki chcesz zrealizować
Generalnie rzecz ujmując nawet jeśli wiemy, w jakich godzinach nasza grupa docelowa jest on-line, to i tak musimy próbować trafić w punkt z komunikatem. Jednak co to znaczy? No cóż, że nie każda pora dnia może być dobra do nakłonienia odbiorców reklamy na podjęcie określonego działania. Dlatego jeśli konwersja ze strony użytkownika musi być poprzedzona większą ilością czasu, warto zastanowić się, kiedy możemy mu zapewnić go jak najwięcej. W związku z tym, przykładowo – jeśli chcemy kogoś nakłonić do zjedzenia w naszej restauracji, zrobienie tego tuż przed jej zamknięciem nie będzie najbardziej odpowiednią porą.