Rodzaje użytkowników social media

W mediach społecznościowych jest coraz więcej polskich internautów. Instagrama czy Facebooka chcą już mieć nie tylko nastolatki, ale również przedszkolaki, zafascynowane działaniem tych stron i ogromem ciekawych rzeczy. Ponieważ, social media oblegają ludzie z różnych środowisk oraz w nieograniczonym przedziale wiekowym, możemy wyróżnić kilka typów użytkowników.

  • Tzw. Twórcy, regularnie i z wielkim zapałem publikują, komentują, udostępniają i lajkują, co jest sensem i celem ich życia. Nie tylko bardzo aktywnie uczestniczą w życiu serwisów społecznościowych, jako jurorzy, ale także są administratorami swoich fanpage`ów, prowadzą własne blogi, strony internetowe, a także systematycznie biorą udział dyskusjach na forach. Wchodząc w świat Internetu, możemy natknąć się na nich na każdym kroku. Co więcej jak sama nazwa tłumaczy, znajdziemy również ich filmiki na You Tube, muzykę na Wrzucie, a także ich opowiadania i wiersze na Digarcie. W Twórcach mają również wsparcie firmy posiadające swoje konta w social media, ponieważ po odpowiedniej zachęcie reklamują różne produkty wśród swoich znajomych.
  • Kolejną grupą są tzw. Rozmówcy, którzy zapewne nie istnieliby gdyby nie ww. grupa. Ich głównym zadaniem jest wdawanie się w dyskusje z innymi użytkownikami. Są oni wielbicielami komentowania wszelakich treści zamieszczanych na mediach społecznościowych. Starają się również zachęcić do rozmowy innych. Często jednak spotykamy się z irytującymi ludźmi z tej grupy, którzy próbują udawać najmądrzejszych i są nadgorliwi.
  • Członkowie, to ludzie, którzy zakładają konta na social media tylko po to żeby gdzieś przynależeć. Możemy ich spotkać w grupach łączących ludzi o tych samych zainteresowaniach, zawodach itp.
  • W portalach społecznościowych, swoje miejsce posiadają również krytycy, czyli hejterzy. Ich misją jest systematyczne krytykowania wszelkich publikacji innych użytkowników oraz promowanych produktów w Internecie. Nie ma znaczenia, co, jak i gdzie – wszystko powinno być skrytykowane, oczywiście nierzadko niesprawiedliwie. Hejterzy czerpią ze swego zadania ogromną satysfakcję.
  • W popularnych social media dzieje bardzo dużo ciekawych rzeczy warty zauważenia- czerpią z tego korzyści tzw. Duchy, którzy bacznie się wszystkiemu przyglądają, analizują i zapamiętują, ale wszystko odbywa się z ukrycia. Członków tej grupy nigdy nie będzie dane nam rozpoznać, ponieważ się nie ujawniają, ale wiedzą wszystko o wszystkich.
  • Nie zapominajmy również o Nieaktywnych, którzy mimo obecności Internetu i korzystania z niego systematycznie nie przejawiają większej aktywności w social media. Nie obchodzi ich również wszelkie lajkowanie, komentowanie oraz udostępnianie. Niektórzy określają ich, jako „nieistniejących”, ponieważ osób, którzy nie posiadają konta na Facebooku jest niewiele.