Sprawdź, jak oceniać poziom szkodliwości linków

Powinniśmy kontrolować, jakie linki prowadzą do naszej witryny. Podczas analizy kampanii link – building postaraj się sprawdzić każdy link, żeby nie okazało się, że zamiast być pożytecznym –szkodzi. Ułatwić nam to mogą programy, które przeanalizują za nas takie linki, możesz jednak spróbować zrobić to sam.

Jeszcze niedawno, największą misją ludzi, którzy zajmowali się link – buildingiem, nie była, jakość linków, ale jak największa ich liczba. Z czasem, zaczęło się to zmieniać. Od kiedy za ignorowanie wskazówek Google dla webmasterów, zaczęto wprowadzać kary, mamy do czynienia z odrzuceniem wycofania działań ręcznych takich linków, które szkodzą. Poniżej, dowiesz się jak skontrolować linki, które goszczą na naszej stronie.

Na co zwracać uwagę?

W pozbyciu się linków może nam pomóc DisaVow Tool, czyli narzędzie, do, którego należy je zgłosić. Możesz również skorzystać, ze standardowego audytu linków witryny. Podczas kontroli linków powinieneś przywiązywać wagę do czynników jak:

  • Łączność z domeną, z której link pochodzi
  • Forma, z jaką związane są linki

Czynniki połączone z domeną, z której link pochodzi

Kontrole możemy zrobić standardowo przeglądając linki, jak i przy pomocy niezbędnych narzędzi, które dodatkowo są za free lub płatne ( wybór należy do Ciebie).

PageRank – sposób sprawdzania jakości witryny przez Google. Ocenia on ją w skali od 0 do 10, na początku wszelkie strony zapisane są, jako N/A czyli nieprzypisane. Unikajmy, więc stron gdzie PageRank jest najniższy lub takich, które widnieją już zbyt długo w wyszukiwarce, ponieważ mogą nie mieć nadanego PageRank`u. Aktualizacja: PageRank już od jakiegoś czasu nie jest udostępniany przez Google. Obecnie wszystkie strony posiadają wartoś N/A, w związku z tym sugerowanie się tym algorytmem jest obecnie bezcelowe

Zwracany kod odpowiedzi http – mamy tutaj 3 rodzaje statusów http, z którymi możemy mieć do czynienia:

200 – witryna, która działa taj jak trzeba

301, 302 – zawartość została wysłana na odmienny adres przeniesienia, którą również możemy wziąć za linki, jednak takie przekierowanie musi zostać wykonane przy pomocy kodu 301, aby zachowały swoją moc.

5xx – serwer jest przeciążony lub nastąpiła czasowa awaria. Uważaj jednak, ponieważ po dłuższym czasie witryna, może zostać wyrzucona z indeksu, a link z niej traci swoją, jakość.

Język strony – dzięki rodzajowi biznesu oraz tego, na jaką skalę jest prowadzony, linki z naszych stron mogą również pochodzić z serwisów poza granicami polski, jeśli Twoi klienci to w większości Polacy, treści na Twojej witrynie również, to zwróć uwagę na zbyt dużą ilość obcojęzycznych linków.

Wizualna ocena strony – witryny, których jakość jest wątpliwa widzimy od razu. Przyjrzyj się, więc czy znajduje się na nich tylko sam tekst czy również obrazki, a także czy treści nie są w różnych językach, skontroluj też czy wszystko na niej zawarte, działa. Jeśli jakaś witryna, wzbudza Twoje podejrzenia, co do wątpliwej wartości, może się okazać, że trafiłeś na stronę zaplecza.

Czynniki połączone wyłącznie z linkiem

Parametry, które wiążą się z samym linkiem oraz jego formą czy miejscem przebywania to między innymi: Anchot text, ilość linków z danej strony, parametr, miejsce linka oraz jego otoczenie.