Czym jest remarketing?

Wyobraź sobie, że szukasz nowego laptopa do swojego biura. Uruchamiasz wyszukiwarkę Google i wpisujesz "tanie laptopy". Odnajdujesz sklep internetowy i zaczynasz przeglądać komputery. Gdy spędzisz na podstronie produktu określoną ilość czasu, ciasteczka zapamiętają ten ruch. Po opuszczeniu sklepu przenosisz się na swoje ulubione witryny, a tam widnieją reklamy AdWords z dokładnie tym samym komputerem, który obserwowałeś. Ba! Reklama odnosi się do tego sklepu, w którym przed chwilą byłeś! To sztuczka sprzedażowa, którą nazywamy remarketingiem. Co warto o nim wiedzieć i jak wystartować z taką reklamą? O tym napisaliśmy poniżej.

Remarketing częścią kampanii AdWords

Google umożliwia reklamy typu AdWords, które wyświetlają się nie tylko na pasku wyników wyszukiwania, ale też na stronach, które promują się w AdWords. Remarketing jest jakby połączeniem wszystkich usługobiorców AdWords na zasadzie współpracy. Warto pamiętać, że Google jest bardzo inteligentnym narzędziem, które zna naszą lokalizację i jeśli szukamy jakiegoś sklepu - niemal zawsze podpowiada nam firmę z naszej okolicy. Mając to na uwadze można przygotować taką kampanię, która w formie remarketingu przyniesie większe profity, niż same reklamy AdWords.

Jak wystartować z remarketingiem?

Decydując się na kampanię AdWords warto poprosić agencję SEO o pomoc w przygotowaniu kreacji reklamowej. Usługa może kosztować sporo, lecz przygotowana przez specjalistów będzie nam służyć przez dłuższy czas. Remarketing w ogromnej większości dotyczy sklepów, gdyż jest usługą typowo zwiększającą sprzedaż. Warto zatem wdrożyć ją tylko wtedy, gdy posiadamy panele sprzedaży lub prowadzimy zwykły sklep.

Co to daje?

Reklama w formie remarketingu może przynieść wysokie profity finansowe. Promocja ma działać na umysł konsumenta, dlatego sukces zależy od kreacji. Nie jest prawdą, że AdWords bywa nieopłacalne. Usługobiorca płaci w zasadzie tylko za efekty (mocno naciągane, lecz w teorii tak właśnie jest), a jednym z nich może być remarketing. Rzadko się zdarza, aby firma rezygnowała z AdWords, jeśli po prostu się rozwija.

Remarketing to doskonały sposób na inteligentną sprzedaż. Decydując się na taką metodę warto przygotować plan, bowiem w sprzedaży jest on najważniejszy. Macie do nas jakieś pytania? Jeśli chcecie się podzielić doświadczeniem, to czekamy na Wasze wpisy!