Content marketing i copywriting - czy to nie jest to samo?

W ostatnich miesiącach swój rozkwit przeżywa content marketing i nie może to wcale dziwić, ponieważ nawet wyszukiwarka Google stawia na wysokiej jakości treści, które mają wartość dla użytkowników. Wiele osób stawia content marketing na równi z copywritingiem, jednakże już na wstępie chcemy powiedzieć, że są to zupełnie odrębne rzeczy, aczkolwiek w pewnym sensie się ze sobą łączą.

Czym jest copywriting?

Oczywiście niczym innym, jak tworzeniem treści pisanej. To wymyślanie tekstów promocyjnych i publicystycznych, które zaciekawią czytelników i mają za zadanie najczęściej wywołać określoną akcję, czyli np. zapisanie się na listę mailingową, czy zakup produktu. Osoby na tego typu stanowiskach powinny dysponować niemałą wiedzą z różnych branż, gdyż będzie im to bardzo pomocne w tworzeniu wszystkich treści. Pewien luksus mają tutaj freelancerzy, którzy mogą sobie pozwolić na to, aby wyspecjalizować się w jednym temacie i tylko w nim działać. Inna sytuacja jest wtedy, kiedy copywriter pracuje w agencji, ponieważ wtedy musi posiadać naprawdę rozległą wiedzę na sporo tematów.

Content marketing – z czym to się je?

Teraz przejdźmy sobie do omówienia czym zajmuje się content marketing. Tak naprawdę ta dziedzina ma tylko i wyłącznie jeden cel, czyli przede wszystkim zwiększenie liczby odbiorców za pomocą publikowanych treści oraz komunikatów. Dzięki szczegółowej analizie oraz wyborze odpowiednich narzędzi jest możliwe osiąganie naprawdę zaawansowanych celów w zakresie generowania ruchu i konwersji. Można wiec powiedzieć, że content marketing to jest zbiór wszystkich działań, które mają za zadanie promowanie i publikację treści. Nie tylko tekstowej, ale również video, podcastów oraz wielu innych. Wszystkiego, co może w jakikolwiek sposób przyciągać ludzi zainteresowanych danym tematem.

Warto mieć na uwadze te dwie różnice i nie mylić pojęć ze sobą, gdyż, jak sam widzisz, różnią się od siebie zasadniczo. Jeśli zależy Ci na promocji Twojej marki i dobrych wynikach, to jak najszybciej zachęcamy do inwestycji w oba te kanały, bo mają fundamentalnej znaczenie. Tym bardziej teraz, kiedy dobra treść jest naprawdę na topie.