Jesteś właścicielem niedużej działalności? Jestem, więc pewny, że bardzo często korzystasz z social media. Pytanie czy robisz to prawidłowo? To, jaki rodzaj social media wybierasz zależy od rodzaju firmy, przekonań właściciela oraz oczekiwań konsumentów. Jeśli jesteś zaangażowany w swoją działalność, to jestem pewny, że się nie ograniczasz i użytkujesz wszystkie dostępne platformy.
Jest to jednak niekorzystne rozwiązanie, ponieważ na żadnej nie skupiasz się wystarczająco, więc wizerunek firmy jest szary i bez przekonania. Pomyśl, więc, aby zostać przy jednym rodzaju, ale włożyć w niego więcej zaangażowania i pracy.
W poniższym artykule pokaże Ci, jak posługiwać się Pinterest`em i tylko przy nim pozostać. Przyjrzyj się dokładnie i przeanalizuj poniższe wskazówki, a zauważysz różnicę w Twojej działalności.
Zastanawiałeś się, jaki procent „pinezek” stanowią te dodane przez kobiety? Jest to 92 %, a stanowią one 80 % wszystkich obecnych użytkowników. Jeśli jednak Twoje treści odnoszą się głównie do mężczyzn, to publikacja swojej działalności na platformie, gdzie jest znaczna większość kobiet, zwyczajnie mija się z celem. Jednak to zazwyczaj kobiety decydują, co będzie kupione, więc dla niektórych mogą być bardzo ciekawą grupą prowadzącą do celu.
Pinterest, nie jest gwarancją sukcesu dla każdej branży. Dodawane „pinezki” to zazwyczaj zdjęcia żywności, rękodzieł czy wystroju wnętrz. Jeśli to nie dotyczą one Twojej działalności, to postaw na inny portal społecznościowy, gdzie masz szansę zyskać więcej korzyści.
Zaplanuj, jaki opis Twojej działalności umieścić, aby przyciągał odbiorców oraz pamiętaj o zamieszczeniu odnośnika do Twojej strony. Nie zapomnij również o ważnych słowach kluczowych, które powinny znaleźć się na Twojej tablicy.
Postaraj się zapoznać ze swoimi konsumentami oraz dowiedzieć się, czego najczęściej poszukują na Pintereście. Dopasuj się do ich gustów i zainteresowań.
Bądź na bieżąco z wszelkimi trendami oraz bazuj na nich w swoich „pinezkach”.
Użytkownicy tej platformy nie idą wcześnie spać. Najwięcej użytkowników korzysta z Pinteresta dopiero wieczorem. Postaraj się, aby swoje posty publikować właśnie w takim czasie, aby zyskać jak najwięcej zainteresowanych.
Pokaż swoim klientom jak mogą używać oferowanych przez Ciebie produktów w czynnościach życia codziennego. Postaraj się uzyskać jak najlepszy kontekst swoich działań. Postaw również, na jakość dodawanych zdjęć, ponieważ w przeciwieństwie do Facebooka, gdzie liczy się ich nawiązanie do więzów rodzinnych i znajomych, na Pintereście to właśnie ona gra kluczową rolę. Zauważ również, jaki rozmiar zdjęcia odpowiedni jest, do jakiej publikacji.
Pamiętaj o umieszczeniu ceny produktu. Badania wykazują, że znacznie większą popularnością cieszą się towary w przypadku, których odbiorcy wiedzą ile muszą zapłacić.
Nie zapomnij, żeby poważnie traktować swoją działalność w social media i angażować się w zainteresowania i działania użytkowników, w których chcesz mieć swoich klientów. Pamiętaj, aby wizerunek firmy, jaki tworzysz, przyciągał odbiorców, a nie ich zniechęcał. Zamieszczaj treści, które są wartościowe i cieszą się dużą popularnością, a sukces masz w kieszeni.