Wybieramy najlepszą firmę SEO - jak zrobić to dobrze? Część 2

W poprzednim artykule rozpoczęliśmy dyskusję na temat tego, w jaki sposób wybrać najlepszą firmę do pozycjonowania. Jest to bardzo ważny temat, ponieważ bardzo duża grupa osób ma z tym niemałe problemy. Z tego powodu dzisiaj kontynuujemy ten temat i staramy się odpowiedzieć na kolejne nurtujące kwestie.

Monitorowanie efektów

Jest to jeden z najważniejszych aspektów, ponieważ każdy klient chciałby wiedzieć, czy rzeczywiście agencja SEO wywiązują się ze współpracy i pracują nad pozycją strony w Google. Niestety i na tym polu pojawiają się problemy spowodowane geolokalizacją. Oznacza to mniej więcej tyle, że dana strona będzie inaczej wyświetlała się w wynikach wyszukiwania osobie w Warszawie, a jeszcze inaczej takiej, która przebywa w Gdańsku. Właśnie z tego powodu dochodzi najczęściej do nieporozumień, bo klient wie swoje, a agencja SEO swoje. Warto więc korzystać ze specjalnych narzędzi, które pomagają w monitorowaniu pozycji oraz określeniu dokładnych założeń jeszcze przed rozpoczęciem umowy pozycjonowania.

Wzrost ruchu – monitorowanie

Zdecydowanie jeden z najważniejszych czynników, bowiem pozwala określić jak wzrost pozycji w Google wpływa na zainteresowanie użytkowników daną stroną. W tym wypadku będzie potrzebny dostęp do statystyk, czyli np. do Google Analytics. Jest to narzędzie, które umożliwia stałe monitorowanie ruchu na danej stronie nawet do kilku lat wstecz. Dzięki temu będziesz mógł zobaczyć, czy rzeczywiście coś się zmieniło od momentu rozpoczęcia współpracy z firmą SEO, czy może już od dłuższego czasu wszystko stoi w miejscu.

Ważne jest, aby na bieżąco kontrolować postęp prac, ponieważ tylko wtedy będziesz widział, czy faktycznie nie wydajesz pieniędzy na darmo. Zapewne zależy Ci przede wszystkim na wysokiej skuteczności działań, co jest całkowicie normalne.

Pamiętaj także, aby przy wybieraniu firmy nie kierować się wyłącznie najniższą stawką cenową. To o niczego dobrego nie prowadzi i jedynie możesz naciąć się na firmę, która niezbyt uczciwie podchodzi do swoich klientów.