Jak zdobyć linki - 6 wskazówek

Od kiedy Google, wprowadziło w życie algorytm pingwin, pozycjonerzy muszą nieco zmienić swoje przyzwyczajenia, jeśli chodzi o linki przychodzące. Znane i tanie sposoby na zdobywanie linków nie dają już oczekiwanych efektów, ale co gorsza mogą znacznie nam zaszkodzić. W tej chwili to, jakość linków jest wyznacznikiem ich przydatności. Nie jest to jednak takie proste i wymaga dużych nakładów pracy i przede wszystkim pomysłowości. Sprawdź jak prowadzić kreatywny linkbuilding.

1. Treści, które publikujesz muszą być rozwiązaniem lub radą na problemy użytkowników

Mimo iż, jest to podstawowa metoda, to jak się okazuje się najbardziej skuteczna na zdobycie linków drogą naturalną. Nie ma znaczenia, jakiej branży Twoja działalność dotyczy, ponieważ w każdej zawsze znajdzie się ktoś, kogo będzie dręczył jakiś problem czy nurtować pytanie. Jeszcze lepiej jeśli owe rozwiązanie przedstawisz w formie filmiku, który będzie poradnikiem lub będzie miał formę DIY. Obecnie takie spoty reklamowe są promowane na przykład przez Facebook'a, a ponadto są jedną z najlepiej przyswajalnych form contentu w sieci.

2. Następnym sposobem na zdobycie linków, jest zaoferowanie pomocy za link do naszej witryny

Takie linki są dobrej jakości. Niestety wymaga to sporej ilości wysiłku, ale okaże się, że było warto.

Poszukiwania zacznij, od porządnych blogów o podobnym temacie co i Twoja branża. Jak sprawdzić czy blog jest wartościowy?

  • Sprawdzamy, jaką liczbę udostępnianych treści posiada
  • Jakość zawartości witryny
  • Jak często właściciel ją aktualizuje
  • Jak dużym zainteresowaniem się cieszy
  • Jaki jest profil linkowy domeny

Gdy już listę mamy, to zabieramy się do pracy, którą ułatwią nam pewne narzędzia za darmo: Xenu Link Sleuth oraz Siteliner.com.

3. Towary za recenzję

Wszelakie próbki oraz gadżety za free zawsze wywołują radość u odbiorców. Takie działania są doskonałym sposobem na promowanie naszej działalności. Podobnie jak powyższym podpunkcie, musimy skupić się na relacjach za blogerami. Postarajmy się, aby zgodzili się napisać odpowiednią dla nas recenzję, o oferowanych produktach, na swoich witrynach. Jest to sposób nie tylko na mocne linki, ale także na promocję naszej firmy.

4. Skorzystaj z nieaktualnego contentu

Doskonałym pomysłem jest korzystanie z contentu, który już jest nieaktualny albo, co lepsze usunięty. Przyjrzyj się jak to wykorzystać.

  • Znajdź serwis tematyczny z działem linki
  • Sprawdź poprawność linków
  • Wykorzystaj Wybacz Machine, aby dowiedzieć się, co było wcześniej na stronie
  • Odtwórz treść, ale użyj przeredagowanie- nie kopiuj
  • Kontakt z właścicielem odnośnie wymiany

5. Kontroluj linki konkurencji

Jeśli chcesz zdobyć dobre linki to sprawdź, co się dzieje u twojej konkurencji. Mimo iż, ten sposób wiele pracy nie wymaga to jest doskonały i skuteczny.

Zacznij od wpisania w wyszukiwarkę poszukiwanego hasła i analizuj wyniki. Może użyć do tego Ahrefs – przyśpieszy on Twoje poczynania, dzięki temu, że weźmiesz pod uwagę całe domeny, a nie pojedyncze. Następnie sprawdź, które ze znalezionych linków mogą się przydać Twojej stronie. Sprawdź także ich jakość.

6. Atrakcyjna strona błędu 404

Powinna być ciekawa graficznie. Wykorzystaj do tego całą swoją kreatywność, aby przyciągała ona zainteresowanych Twoją pomysłowością. Strona błędu, może być zaskakująca, zabawna czy nawet szokująca. Jeśli będziesz miał szczęście, to duża liczba obserwatorów podlinkuje dzięki temu, także Twoją stronę główną.