Google AdWords od kuchni

Google może się pochwalić największą siecią reklamową, która napędza koniunkturę sprzedaży w Internecie. Jak zapewne wiecie, AdWords to jeden z najlepszych sposobów na promocję, ponieważ płacimy w systemie PPC (pay per click - zapłać za kliknięcie) i teoretycznie nie powinniśmy na tym stracić ani grosza. Dziś dowiecie się jak wygląda taka reklama od kuchni, ile kosztuje i jakie daje możliwości.

AdWords - komu to potrzebne?

Głównie sklepom internetowym i firmom, które świadczą usługi internetowe. Najlepiej, gdyby to były strony sterowane automatycznie, posiadające panele zarządzania i koszyk. Dzięki temu mogą pracować bez udziału osób trzecich, co będzie nakręcało sprzedaż również w nocy. Pora emisji reklam ma spore znaczenie. Jeśli nie chcemy wydawać na reklamę dziesiątek tysięcy, powinniśmy ją emitować w określonym czasie, a następnie zwiększać częstotliwość wraz ze wzrostem obrotów.

PPC - dobre rozwiązanie?

Płatność za każde kliknięcie, czyli za przejście z wyszukiwarki do naszej strony internetowej jest uczciwe. Niektórzy narzekają na niski współczynnik konwersji, ale nie ma on znaczenie dla PPC. Google zapewnia ruch, ale to webmaster musi zachęcić klienta, aby zapełnił koszyk i zapłacił. Odraza się reklamy typu PPC tym firmom, które mają nieatrakcyjne strony internetowe lub zbyt słaby interfejs.

Wydatek - zysk

Może się zdarzyć tak, że bez pomocy agencji interaktywnej nie uda nam się wyjść "na zero" z reklamą AdWords. Rzadko się jednak zdarza, aby różnica pomiędzy wydatkiem na reklamę a zyskiem spowodował stratę. To dotyczy głównie tych, którzy podeszli do kampanii z "marszu", nie szukając po drodze informacji o Google AdWords.

Reklama PPC od Google AdWords to dobry sposób na zwiększenie sprzedaży pod warunkiem, że kampania będzie prowadzona w sposób rzetelny. Jeśli macie jakieś własne sugestie, to zapraszamy do dyskusji!