Social media – trendy na rok 2016

Coraz częściej można się spotkać z powracaniem komunikacji czasu rzeczywistego. Dzięki umowie pomiędzy Twitterem i Google, tweety są widoczne w wynikach wyszukiwania. Bardzo popularny w ostatnim czasie stał się Snapchat, Periscope czy Facebook Mentions. Możemy być pewni, że za jakiś czas znajdziemy się w agencjach social media i będziemy uczestniczyć w transmisjach na żywo, aby być na bieżąco z pełnym informacji Internetem. Kto będzie nadążał ten zyska najwięcej.

Sprzedaż i eksperymenty w social media

Social media wciąż próbują przyciągnąć biznes, dzięki temu np. na Facebooku możemy dodać przycisk „kup teraz”. Każde serwisy społecznościowe wymyślają coś nowego, aby jak najlepiej wspierać działalność e-commerce oraz firm poprzez wdrażanie pomocnych funkcji.

 

Liderzy w social media

Dzięki kanałom na You Tube, każdy teraz może czerpać korzyści z portalu, na którym jeszcze kiedyś były tylko śmieszne filmiki od amatorskich twórców. Teraz dla wielu osób stanowi to zawód, a dzięki coraz większej liczbie followersów otrzymują propozycje promocji tysięcy produktów. Mimo iż, zasady tego typu współpracy nie są dość przejrzyste, to popularność rośnie z każdym dniem. Staje się trendem, a liderzy mają coraz większy wpływ na to, co kupimy.

 

Dominacja ruchomego obrazu w social media

Doskonała reklama to przede wszystkim statyczna grafika i czyste zdjęcia. Jednak wideo wraz z animacją również zdobywają coraz większą popularność na rynku. Co za tym idzie, na Facebooku, You Tubie czy Instagramie znacznie wzrośnie znaczenie reklamy. Dzięki temu trendowi, nie tylko duże korporacje, ale również małe firmy będą mogły do woli rozwijać dobrodziejstwa video i animacji poprzez ogromne możliwości techniczne.

 

Jak zdobyć więcej przez social media research

W ciągu ostatnich kilku lat zakupy mobilne nie stały się standardem, a co więcej na przyszłość też się nie zanosi na ich ogromną potrzebę. Jednak mobilni internauci nie mogą zostać odepchnięci na bok. W krajach rozwiniętych, w tym też w Polsce, ludzie na swoich tabletach i smartfonach poszukują inspiracji, produktów oraz researchu. Jesteśmy tylko o krok od decyzji, co kupić. Także w roku 2016, firmy będą musiały się znacznie bardziej wysilić, aby wzbudzić inspirację w swoich klientach, a także zaznajomić ich z używaniem swoich produktów. Co najważniejsze, będą zmuszone przebić się przez oferty innych firm, z, pośród których potencjalny klient może wybierać.

 

„Pozycjonowanie” w social media

Jeśli mówimy o pozycjonowaniu, to mamy na myśli sposoby na uzyskanie jak najwyższego miejsca pozycji w Google czy Bing. Jednak, jeśli chodzi o social media optimization, definicja jest podobna. Trzeba kombinować jak powiększać swój zasięg tak, aby dotarł do największej liczby odbiorców, a także został w ich pamięci na dłuższy czas.

 

False rage w social media

Jednak przydatne trendy to nie wszystko, spotkamy się również z tymi negatywnymi. Każda firma radzi sobie jak może z kryzysami oraz incydentami w social media. Niedawno mogliśmy usłyszeć na Facebooku o firmie, której kierowca wyrzucał śmieci do kontenera na osiedlu. Po rozeznaniu okazało się, że takowy samochód dawno został sprzedany, a kierowca nie pochodził z danej firmy, ale na jego aucie widniało jej logo. To nie pierwsza i ostatnia taka sytuacja. Trzeba, więc się liczyć z błędnymi informacjami i atakami.