Na tych, którzy nie posiadają konta Facebook mówi się, że nie istnieją. Nie każdy musi posiadać profil na tym portalu i jest ku temu sporo powodów. Żadnych awersji nie powinny mieć jednak firmy, dla których Social Media są najlepszym narzędziem do promocji w sieci. Jako, że Facebook liczy sobie ponad miliard użytkowników z całego świata - trudno o bardziej globalną reklamę. Co warto wiedzieć o FB i jak go wykorzystać do reklamy? Tego dowiecie się poniżej.
Konto firmowe na Facebook'u
Zauważcie, że coraz więcej firm decyduje się na założenia Fan Page'a. Zazwyczaj są to agencje marketingowe, które specjalizują się w psychologii sprzedażowej i kontakcie z klientami. Nie trudno się domyślić, że każdy profil firmowy został okraszony biznes planem, czyli zbiorem spisanych zachowań, które mają na celu komunikację z konsumentami. Prowadzenie konta firmowego wymaga skrupulatności, konsekwencji oraz odpowiedzialności, gdyż tym co piszemy wystawiamy świadectwo naszej marki.
Jak prowadzić konto na Facebook?
Musicie przyjąć odpowiedni model komunikacji z klientami. Zaleca się, aby stosować zasadę "alpha male", która co prawda skupia się w okół zachowań typu "samiec alfa", lecz w bardzo przyjaznej formie. Chodzi o kulturalne odpisywanie konsumentom, zaczepianie ich, tłumaczenie zagadnień związanych z produktem. Absolutnym mistrzostwem będzie humorystyczne podejście do swojej pracy, przedstawianie jej Internautom i śmianie się z własnych błędów. Istotnym będzie także przygotowanie reklamówek, kodów rabatowych oraz bonusów. Świetnie sprawdzą się również zabawy, gry o konkursy.
Prowadzenie konta na Facebooku wymaga rzetelności i ciągłości. W momencie osiągnięcia sukcesu nie wolno porzucać profilu, ponieważ Internauci szybko zauważą nasze lenistwo i zmienią postrzeganie brandu, któremu patronuje nasz profil.
Uważamy, że nie ma lepszej reklamy w sieci od prowadzenia konta na Facebooku. To nic nie kosztuje, prócz kilkunastu minut czasu dziennie. Piszcie pod tematem, jakie doświadczenie macie z tym portalem i czy zyskaliście dzięki niemu klientów!