Czy warto założyć bloga firmowego?

Trzeba przyznać, że blogosfera jest kolejną – obok mediów społecznościowych – „strefą”, w której warto zaistnieć w obecnych czasach. Oczywiście nie tyczy się to wyłącznie osób indywidualnych, które udowadniają, że prowadząc blog można zrobić dziś niemałą karierę i zarobić niemałe pieniądze, ale również (a może nawet przede wszystkim) firm, które dzięki temu mogą dzielić się ze swoimi klientami wiedzą i budować w ich oczach obraz eksperta w branży. Poniżej znajdziesz krótki artykuł, dotyczący czy rzeczywiście warto jest prowadzić bloga firmowego. Przeczytaj go koniecznie!

Blog – darmowe narzędzie marketingowe

Zacznijmy od tego, że wydawać by się mogło, że świat promocji nie daje nam nic za darmo. Rzecz jasna- faktycznie, trudno nie zgodzić się z takim twierdzeniem, jednak jak nazwać coś, co możemy posiadać w jednej z zakładek naszej strony internetowej lub założyć na darmowym portalu? No cóż, takim czymś jest właśnie blog korporacyjny. Ale mało tego! Ponieważ dzięki umieszczaniu na nim swoich autorskich treści, możemy wykorzystać go w pozycjonowaniu swojej strony. Co jak co, ale na blogu roi się przecież od słów, które są dla naszej działalności kluczowe. Pojawia się więc pytanie dlaczego więc nie wykorzystać go do szerszego zastosowania? Musisz być świadom tego, że blog firmowy to takie nasze małe kompendium wiedzy, które może tworzyć doskonałą bazę dla naszych klientów, chcących dowiedzieć się czegoś więcej o naszych produktach, usługach, stosowanej technologii, ale również dla nas i dla naszych obecnych i przyszłych współpracowników – by mogli się podszkolić lub dać ponieść się swojej twórczości na temat, w którym się specjalizują.

Dowody na to, że musisz założyć blog firmowy

Przede wszystkim, jeśli jeszcze nie jesteś przekonany, że blog jest tym, czego Twoja firma naprawdę potrzebuje, pozwól, że zostanie przedstawione Ci teraz kilka powodów, które utwierdzą Cię w decyzji o jego założeniu. Przede wszystkim jest to darmowe narzędzie marketingowe oraz doskonała pomoc w pozycjonowaniu. Dodatkowo zyskujesz pozycje eksperta w branży (w oczach klientów, kontrahentów i nie tylko). Poza tym jest to genialna baza wiedzy (dla Ciebie i klientów). Ponadto jest to miejsce na umieszczanie autorskich tekstów, grafik, infografik, raportów, nagrań audio i video, które mogą być później udostępniane w mediach branżowych.

Blog firmowy – kto powinien na niego pisać?

Generalnie rzecz ujmując do pisania i w ogóle współtworzenia bloga firmowego warto zaprosić wszystkich specjalistów z naszej firmy, jak również najważniejsze w niej osoby, czyli zarząd. Chodzi oto, że dzięki temu uda nam się stworzyć naprawdę potężną bazę wiedzy, pokazującą, w jaki sposób można podejść do tego samego tematu, mając różne doświadczenia i zakres obowiązków.