Jak działa reklama na Instagramie?

Warto wspomnieć o tym, że od 1 października Instagram umożliwia wyświetlanie reklam w swojej aplikacji poprzez konto reklamowe na Facebooku. Co ciekawe, na dzień dzisiejszy aplikacja jest jednym z najpopularniejszych serwisów społecznościowych w Polsce i na świecie. Poniżej znajdziesz krótki artykuł, dotyczący reklamy na Instagramie. Przeczytaj go koniecznie!

Parę słów o Intagramie

Zacznijmy od tego, że Instagram kupiony w 2012 roku przez Marka Zuckenberga za okrągły miliard dolarów dopiero w tym roku dał możliwość wyświetlania reklam w swoim newsfeedzie. Generalnie rzecz ujmując pierwsze reklamy pojawiały się już pod koniec 2013 roku, jednak były to zamknięte kampanie ustalane indywidualnie, przez co mogły sobie na nie pozwolić tylko duże marki. Musisz wiedzieć, że obecnie ta funkcja dostępna jest dla wszystkich.

Połączenie konta na Instagramie z Facebookiem

Przede wszystkim, aby tworzyć reklamy na Instagramie, nie jest wymagane posiadanie na nim konta, jednak warto je mieć ze względu na ograniczenia, jakie są narzucone podczas tworzenia reklamy poprzez fanpage na Facebooku. Poza tym profil w reklamach będzie wyświetlał się na szaro i użytkownik nie będzie miał możliwości przejścia na niego w celu zasubskrybowania go lub obejrzenia postów organicznych. Mało tego, nie będzie możliwości odpowiedzi na komentarze pod reklamami, co stanowi bardzo ważną formę komunikacji z użytkownikami. Zwykle połączenie konta na Instagramie z kontem Facebooka możemy wykonać na dwa sposoby. Pierwszy sposób: wykorzystujemy narzędzie Business Manager Facebooka, wchodzimy na główną stronę Menadżera Firmy, a integrację kont wykonujemy poprzez wybranie w panelu głównym po lewej stronie ‘Ustawienia firmowe’ i następnie z rozwiniętych opcji wchodzimy w zakładkę ‘konta na Instagramie’. Potem będąc na podstronie, klikamy ‘Zgłoś prawa do nowego konta na Instagramie’, następnie wypełniamy dane dotyczące naszego konta.

Drugi sposób: łączymy konta z poziomu ustawień fanpage’a, czyli wchodzimy na fanpage, do którego chcemy podpiąć konto Instagramowe, i wybieramy ‘ustawienia’ w górnej belce nad zdjęciem w tle. Potem po lewej stronie klikamy w ‘Reklamy na Instagramie’ i wybieramy ‘dodaj konto’. Nastepnie analogicznie wpisujemy dane profilu tak, jak w przypadku pierwszego sposobu. I oto w ten sposób podłączyliśmy do konta reklamowego profil na Instagramie, teraz możemy przejść do narzędzia Power Editor (dostępne bezpłatnie w Business Manager Facebook), aby stworzyć pierwszą kampanię.

Wybór celu kampanii

Generalnie rzecz ujmując reklamy zaczynamy tworzyć w ten sam sposób, jak na Facebooku. Klikamy ‘utwórz kampanie’, a następnie wybieramy cel.