Jak prowadzić Fanpage na Facebooku?

Skuteczne promowanie firmy to nie tylko tradycyjna reklama w internecie oraz pozycjonowanie strony firmowej. Obecnie bardzo duża ilość firm szuka alternatywy dla przestarzałych i drogich form reklamowych. Oczywiście nadal reklamowanie się w systemach reklamowych jak Google AdWords jest zasadne, jednak w celu ograniczenia wydatków warto zainteresować się bardziej nowoczesnymi i dającymi lepsze wyniki formami reklamy.

Takimi formami reklamy, które ograniczają nasze wydatki na promocję w internecie, jest reklamowanie się w Social Mediach. Najpopularniejszym do tego zadania portalem jest oczywiście Facebook. Stosunkowo prosta obsługa oraz duża ilość odbiorców sprawiają, że portal ten jest najczęściej wybierany przez osoby oraz firmy zaczynające swoją przygodę z reklamowaniem się w mediach społecznościowych.

Aby zacząć prowadzić kampanię na Facebook, powinniśmy się zarejestrować i stworzyć stronę danej firmy, instytucji lub np. stronę konkretnego produktu, lub bloga. Kolejną sprawą jest zmiana standardowego nagłówka, jaki wyświetla się na naszej nowo utworzonej stronie. Dodatkowo powinniśmy utworzyć miniaturkę naszego profilu. Powinniśmy zadbać, aby były to profesjonalne grafiki, które przyciągną osoby w wieku odpowiadającym naszym klientom. Kolejną sprawą jest utworzenie kilku postów związanych z tematyką prowadzonego biznesu.

Możemy także zaprosić swoich znajomych do polubienia naszej strony. Dzięki temu zyskamy pierwszych fanów dla naszego facebookowego profilu. Powinniśmy pamiętać o tym, że nasz fanpage powinien być dosyć często aktualizowany – tylko to ściągnie, ale i utrzyma u nas ludzi.

Jeżeli chcemy zwiększyć popularność naszej strony na Facebooku, to możemy zainwestować w płatną reklamę, która wg wielu specjalistów jest zupełnie nieopłacalna z uwagi fikcyjnych kont, które stanowią sporą część kont, które nas lajkują w takich reklamach. Dobrym pomysłem jest organizowanie na naszym profilu co jakiś czas konkursów, które z pewnością podniosą popularność naszej strony. Pamiętajmy także, że Facebook i strona, którą na nim utworzyliśmy, ma reklamować nasze usługi lub firmę więc powinniśmy co jakiś czas wrzucać artykuł czy wpis odnośnie do prowadzonej przez nas firmy. Ważne jest, żeby nie robić tego zbyt często i zbyt agresywnie, gdyż tego typu reklama odstrasza potencjalnych klientów.