Jak przygotować stronę do audytu? Copywriting

Coraz więcej agencji SEO zaczyna rozumieć, że łączenie pozycjonowania z content marketingiem może dać świetne efekty. W związku z tym sporo "seowców" współpracuje z copywriterami lub agencjami interaktywnymi i dbając o wysoką jakość tekstów, zapewniają klientom odpowiednie pozycje. Jeśli czytaliście pierwszą część naszego artykułu (link tutaj) to wiecie, że przygotowując stronę do audytu mamy w zamiarze zaoszczędzić parę złotych. Skupiając się na content marketingu musimy się liczyć ze sporymi wydatkami, dlatego warto przygotować stronę pod kątem artykułów.

Content Marketing a audyt

Agencja SEO na pewno zwróci uwagę na jakość Twoich tekstów. Jeżeli Twoja strona posiada ich wiele - być może koniecznym będzie ich wymiana lub aktualizacja. Stworzenie treści opartych na content marketingu wymaga znajomości algorytmów Google. W dobie ciągłych aktualizacji copywriterzy dążą do perfekcji, aby ich teksty były SEO-Friendly. Artykuły typu CM (content marketing) muszą być naszpikowane treścią specjalistyczną, zdjęciami oraz śródtytułami. Istotne jest ich wyróżnienie - pisarz powinien znać podstawy języka html i optymalizacji tekstów.

Wymiana tekstów - ogromny wydatek

Pisarze specjalizujący się w CM nie świadczą swoich usług za "grosze". Za jeden artykuł, w pełni okodowany zapłacimy minimum 10 złotych za 1000 znaków. To sporo pieniędzy, dlatego czasem nie warto ich inwestować, ponieważ nikt nie zna lepiej Twojej branży od Ciebie. Podlicz objętość tekstów na stronie, pomnóż je razy dziesięć złotych za 1000 zzs (znaki ze spacjami) i przekonaj się sam, że w przypadku większej strony warto poświęcić czas na teksty, zamiast inwestować kilka tysięcy złotych.

Jak sprawdzić, czy tekst jest SEO-Friendly?

W sieci dostępnych jest wiele skryptów, które badają moc tekstów. Jeżeli pracujesz na darmowy CMS typu Wordpress, możesz skorzystać z wtyczki Yoast, która wypunktuje każdy Twój błąd w tekście, zaznaczy te miejsca i podpowie, jak zoptymalizować wpis. Choć to zajmuje sporo czasu, daje ogromne efekty SEO i lepiej przygotowuje witrynę do audytu.

Copywriting w odniesieniu do audytu ma ogromne znaczenie. Jeśli chcecie podzielić się swoimi spostrzeżeniami na ten temat, to zapraszamy do dyskusji w komentarzach.