Jak pozyskiwać linki do stron internetowych?

Link Building to istotny proces w pozycjonowaniu. Polega na linkowaniu witryny docelowej poprzez strony, które istnieją w sieci od kilku lat i mają odpowiednie parametry techniczne. Im więcej mocnych linków prowadzi do strony pozycjonowanej, tym wyższa jest jej pozycja w wyszukiwarce Google. Poniżej przygotowaliśmy dla Was krótki poradnik, który pomoże Wam pozyskiwać linki do pozycjonowanych stron.

Nie kupuj pakietów linków

Zapewne wiesz, że na serwisach aukcyjnych możesz zakupić pakiety linkowania. Nie są one jednak dedykowane, czyli każdy może je zamówić. W związku z tym nie będą miały odpowiedniej mocy aby widocznie podnieść Twoją stronę. Na pewno nie będą też naturalne, ponieważ z każdej strony, która linkuje Twoją, wychodzi bardzo wiele odsyłaczy zewnętrznych.

Szukaj blogów lub pakietów dedykowanych

Najlepszy link to mocny i naturalny, lecz trudno go kupić na Allegro. Należy napisać do blogerów o reklamę sponsorowaną. Będzie to jednak płatne, ale większość blogerów zgadza się na umieszczenie wpisu sponsorowanego za około 50 - 100 złotych miesięcznie. Na pewno znajdziesz wiele tańszych i równie dobrych miejsc.

Pakiety dedykowane oferują agencje interaktywne i marketingowe. To bardzo dobry kierunek, jeśli szukamy linków dobrych. Koszt pakietu może oscylować w okół 2-3 złotych za jeden wpis, co da nam jakieś 300 złotych wydatków miesięcznych na sam proces link buildingu.

Lepiej poczekać, niż kupić coś, co Ci zaszkodzi

Jeśli nie ma na rynku żadnych ofert dedykowanego linkowania, to poczekaj chwilę, aż coś się pojawi. Czas jest przyjacielem pozycjonerów, zatem lepiej poczekać na efekty dłużej, niż sobie zaszkodzić decydując się na darmowe wpisy w niemoderowanych miejscach.

Link building to filar SEO dla większości pozycjonerów. Warto szukać linków mocnych i naturalnych, lecz gdy ich w sieci brak, zawsze można zastosować Content Marketing.