Jak analizować konkurencję - niezbędne narzędzia

Pamiętaj, ze konkurencja ciągle trzyma rękę na pulsie. Stara się nie tylko najlepiej wprowadzać w życie kampanię SEO, ale także sprawdza, co się dzieje u innych. Ty również powinieneś to robić. Dzięki użyciu sposobów, jakimi konkurencja się posługuje, możesz jej nie tylko dorównać, ale co najlepsze przegonić w wyścigu.

Kim jest Twój konkurent?

Jeśli planujesz skontrolować działania Twojej konkurencji to musisz ją przede wszystkim znać. Tych, z którym walka trwa najbardziej zażarcie z pewnością zdążyłeś już poznać bardzo dobrze, ale przeanalizuj również pozostałych. Wykorzystaj w tym celu wyszukiwarkę. Wpisz w nią słowa kluczowe, które prowadzą do Twojej stroni i zobacz, która dziesiątka jest na podium. W takich poczynaniach pomogą Ci ciekawe narzędzia.

1. MarketSamurai - http://www.marketsamurai.com/

Jest to narzędzie, które ma wiele funkcji i znacznie ułatwia sprawdzanie, co się dzieje u konkurencji. Będzie on również pomocny, gdy będziemy poszukiwać kluczowych słów dla swojej branży.

Jego cena to 149$.

2. SEO Tools For Excel - http://nielsbosma.se/projects/seotools

Jest to wtyczka MS Excel, która ułatwia zyskanie bardzo dużo informacji na temat parametrów odnoście witryn Internetowych.

Dostępny za darmo.

3. Searchmterics - http://www.searchmetrics.com/pl/

Jeden z najpopularniejszych platform do sprawdzania widoczności witryn www w wynikach wyszukiwania. Pokazuje również, jakich zmian dokonano na danej stronie w ciągu ostatnich miesięcy.

Występuje zarówno darmowa wersja jak i płatna (69 – 349€ miesięcznie).

4. SEMRUSH - http://www.semrush.com/

Baza fraz w języku polskim oraz mniejsza dokładność niż w powyższym podpunkcie. Działa na podobnych jak Searchmterics.

Jego koszt miesięczny to w zależności od pakietu około 70 lub 150$.

5. Spywords - http://spywords.pl/

Jego baza informacji na temat poszukiwanych haseł wynosi prawie 13 mln.

Możemy go zdobyć za cenę 100 lub 300zł miesięcznie.

6. Semstorm pl.

Podobny system do powyższego, ale z różnicą ilości fraz – 16 mln. Między innymi możemy się przez niego dowiedzieć czy zaszły jakieś różnice w pozycjach czy jak często dana fraza jest wpisywana w wyszukiwarkę.

Koszty to od 24 – 399zł za miesiąc

7. MajesticSEO - http://www.majesticseo.com/

Dzięki MajesticSEO mamy możliwość skontrolowania listy inków, a także linkujących nazwę strony wraz z ich wartością.

Cena wynosi 39,99 – 1199,96€ / mc 

8. Ahrefs - http://ahrefs.com/

Bardzo podobny program do powyższego. Jedyna różnica to jego cena, która miesięcznie wynosi 79 – 499$.

9. Brand24

Narzędzie pomaga nam monitorować sieć np. rozwiązania, jakie wzbiera konkurencja.

Koszt: 19 – 600zł miesięcznie.

10. Google Alerty

Informuje nas, gdy w Internecie zaistnieją nowe treści powiązane z wybranym słowem kluczem.

Jest darmowy.

11. Sentione

Zajmuje się analizowaniem nowych tekstów zawierających dane słowo kluczowe również w mediach społecznościowych.

Cena: 99 – 499zł miesięcznie.

12. SimiliarWeb

Monitoruje oraz przekazuje estymacje odnośnie średniej ruchu w ciągu miesiąca na naszej witrynie.

Jego cena to 99 – 49994$.