Poprzedni artykuł dotyczył tego, w jaki sposób szukać wzmianek i gdzie najlepiej jest to robić. Dzisiaj pójdziemy dalej i przedstawimy Ci konkretne narzędzia, dzięki którym będziesz mógł jeszcze łatwiej znajdywać wszystko, co jest w sieci na temat Twojej działalności.
Jakie narzędzia wybierać?
Możliwości jest sporo, jednakże wymienimy tylko te najważniejsze z nich:
Brand24 – dzieło polskiej firmy, które z roku na rok coraz bardziej się rozwija. Obecnie uznawane za jedno z najlepszych narzędzi do monitorowania sieci, które wchodzi na rynek zagraniczny.
SentiOne – zasada działania jak narzędzia powyżej, jednakże tutaj mamy do czynienia z nieco tańszymi pakietami, godny uwagi.
Monitori
Mention
Google Analytics – danych jest tutaj niestety bardzo mało w porównaniu z wymienionymi wyżej narzędziami.
Oczywiście będziesz musiał spędzić nieco czasu nad tym, aby skutecznie skonfigurować dane narzędzia. To ważne, ponieważ tylko wtedy będą w stanie one zagwarantować Ci zwracanie bardzo trafnych wyników, na których najbardziej Ci zależy.
Wszystko notuj w tabelce, gdzie umieścisz wzmiankę oraz link do strony, gdzie się ona znajduje. Będzie Ci potrzebna w kolejnym kroku, o którym piszemy poniżej.
Kontakt z serwisami, które zawierają wzmianki
Teraz nadszedł czas, kiedy będzie trzeba skontaktować się z wszystkimi serwisami, które zawierają wzmianki na Twój temat. Warto jest wspomnieć o tym, że trafiło się na wzmiankę i zapytać o jej podlinkowane.
Niestety musimy dodać uczciwie, że będzie to metoda bardzo czasochłonna i musisz przyjąć, że ryzyko niskiej skuteczności jest duże. Warto więc tego typu akcje przeprowadzać raz na jakiś czas, bo kilka dobrych linków zawsze się przyda i zagwarantuje Ci większy ruch na stronie, jak również jeszcze lepszą reputację.
Nie da się ukryć, że obecne możliwości w tym zakresie są naprawdę bardzo duże, przez co warto jest już teraz zająć się tym, aby je wykorzystywać na swoją korzyść. Konkurencja przecież też ma do nich dostęp i jeśli okaże się, że jest bardziej zdeterminowana, to będziesz żałował, że wcześniej tego nie zrobiłeś.