Mity związane z domeną SEO

Przez kilka ostatnich lat w branży seo nawarstwiło się wiele mitów. W tym artykule rozwiejemy przynajmniej kilka z nich, abyś mógł podejść do pozycjonowania w bardziej odpowiedzialny sposób i w krótkim czasie zaczął wspinać się na wyższe miejsca w wyszukiwarkach.

1. Dużo lepiej rankują domeny typu Exact Match?

Tak, ale trzeba to jednak odpowiednio wykorzystać. Nie zapominajmy, że dla Google są one symbolem bardzo kiepskiej, jakości więc w dłuższym czasie nie rankują zbyt dobrze. Zaraz pod nimi możemy spotkać jeszcze inne serwisy o wątpliwej jakości.

 

2. Korzystne jest uruchamianie strony na expirkach

Trochę tak, trochę nie, ponieważ zależy, co wcześnie się tam znajdowało i do czego planujesz wykorzystać tą domenę. Zazwyczaj domeny, które zostały pozostawione mają niekorzystną historię. Powinniśmy, więc ja dokładnie sprawdzić przy pomocy np. WebArchive lub MajesticSEO. Jeśli okaże się, że historia jest w porządku, a Ty dobierzesz content o podobnym temacie, co wcześniejszy na domenie, to możesz spać spokojnie.

 

3. Wiek domen gra dużą rolę

Prawda i nie, ponieważ możemy zauważyć, że nieraz świeże domeny, ale z odpowiednią zwartością, radzą sobie znacznie lepiej od tych serwisów, co istnieją już dłuższy czas.

 

4. Domeny regionalne mają przewagę w pozycjonowaniu

Jest to nie do końca prawda. Google daje pierwszeństwo firmom za umiejscowienie lub usługi, a nie za to, że adres witryny jest regionalny.

 

5. Zmiana adresu strony na nową, źle wpływa na serwis

Jest to nieprawda. Jeśli serwis jest przenoszony z domeny A na B i jest to zrobione tak jak trzeba, czyli np. tak jak przewiduje Google to nowy serwis, będzie tak samo dobrze prosperował jak i stary. Musimy się jednak, uzbroić w cierpliwość i poczekać, aż nowy się zadomowi.

 

Mity pozycjonowania dotyczące hostingu

 

6. To, gdzie hosting jest umieszczony, gra dużą rolę

Jest to kłamstwem, ponieważ dana strona może być hostowana gdzie Ci się tylko zamarzy.

 

7. Dla sieci blogów najlepsze są hostingi SEO

Bardzo często są wykorzystywane w sieciach precli. Możemy jednak osiągnąć tylko chwilowe efekty, z czego te końcowe będą w postaci kary na serwisie. Więc, nie jest to opłacalne ani korzystne

 

Mity dotyczące Content Marketingu

 

8. Wszystko, czego Ci trzeba to CM

Nie do końca, ale aktualnie jest jedną z dziedzin, która rozwija się w oszałamiającym tempie i jako jedyna robi to najszybciej w Polsce. Ma ona, co więcej przełożenie na sprzedaż, odwiedziny, popularność itp.

9. Stronę trzeba często odświeżać i dodawać nowe rzeczy

Najważniejsza jest jakość, a nie jak się niektórym wydaje- ilość. Wiadomo, że żadna firma nie będzie, co 3 tygodnie aktualizowała swojej strony. W przypadku bloga stanowczo jeden wpis na dwa tygodnie wystarczy.

10. Trzeba mieć jak najwięcej słów kluczowych

Niekoniecznie. Wkładanie słów kluczowych na siłę i w każde możliwe zdanie nie dość, że źle się prezentuje to jeszcze sprowadza się jedynie do spamowania. Co najważniejsze, osoba czytająca tekst, nie będzie w stanie go zrozumieć, przez co nie będzie zainteresowana naszą stroną.