Kategorie tagowe - nowa koncepcja SEO dla blogerów?

Prowadząc blog na skrypcie Wordpress mamy do wyboru dwie opcje tagowania. Albo tworzymy kategorie i je opisujemy, albo stosujemy chmurę tagów, którą możemy umieścić w dowolnym miejscu na stronie. Możemy też wybrać rozwiązanie pośrednie, czyli kategorie tagowe. Czym są i jak je tworzyć? O tym dowiecie się poniżej.

Czym są kategorie tagowe?

Jest to nagromadzenie odpowiednio opisanych kategorii w liczbie przekraczającej minimum 25 sztuk. Każda kategoria powinna być traktowana jako osobny dział strony, gdzie opisywane będą tematy związane tylko z tą kategorią. Dzięki takiemu rozwiązaniu roboty Google mają łatwiejszy dostęp do treści, a samo ich poszukiwanie na Twojej stronie internetowej będzie szybsze, co przełoży się na efekty pozycjonowania typu Content Marketing.

Kto powinien stosować kategorie tagowe?

Zdecydowanie ci, którzy prowadzą blogi wielotematyczne lub brandowe. Będą mogli się skupić na różnych treściach, które wyczerpią dany temat. Ponadto strona będzie wyglądać lepiej, bardziej przejrzyście, a chmura tagów nie będzie już odwracać uwagi Internautów.

Jak je tworzyć?

Każda kategoria i podkategoria powinna być dokładnie opisana. Musi posiadać uzupełnione sekcje tytułu, opisu i słów kluczowych. W przypadku takiego rozwiązania artykuły nie muszą mieć wielu tagów. Wystarczy kilka w formie long tail i zaledwie jeden główny anchor. Posiadając minimum 25 kategorii mamy również możliwość prostego linkowania wewnętrznego, co w SEO ma olbrzymie znaczenie.

Chmura tagów i kategorie, czy kategorie tagowe?

Termin "kategorie tagowe" jest jeszcze młody, ale zaczyna zdobywać uznanie w Internecie. Decydując się na takie rozwiązanie zaoszczędzicie sporo miejsca na stronie, które zazwyczaj zajmowały chmury tagów.