Mobilna strona internetowa - co warto o niej wiedzieć?

Z dnia na dzień przybywa użytkowników urządzeń mobilnych, którzy z poziomu smartfonu lub tabletu przeglądają Internet. Jako, że blisko 30% ruchu w Internecie generowane jest z poziomu urządzeń mobilnych, roboty Google bacznie obserwują responsywność stron internetowych. Czy strona w wersji mobilnej to wymóg umożliwiający znalezienie się w TOP 10 wyników wyszukiwania? Zdecydowanie tak.

Świat zmierza w kierunku mobilności

Od kilku lat możemy robić zakupy za pośrednictwem naszych urządzeń mobilnych. Możemy też płacić za rachunki i zlecać przelewy. Największą zaletą mobilności jest szybkość. Wyciągamy telefon z kieszeni i po zaledwie kilku sekundach przeglądamy ulubioną stronę internetową.

RWD podstawą nowoczesnego SEO

Każda strona internetowa powinna się wyświetlać na niewielkich urządzeniach, bo w innym przypadku zostanie zbadana przez roboty Google i jej pozycja spadnie. Stanie tak się dlatego, ponieważ coraz mniej osób korzysta z PC i laptopów do przeglądania sieci. Kilka miesięcy temu Google wypuściło do sieci robota, który bada strony tylko pod kątem Responsive Web Design. Dopiero za kilka miesięcy będziemy mogli opisać skutki tych działań, bo robot pracuje non stop.

Zadbaj o mobilność w pierwszej kolejności

Jeśli dopiero wdrażasz swoją stronę internetową, to zadbaj o jej mobilność. Zainstaluj na niej odpowiednie skrypty mobilne i zmniejsz wagę strony. Blisko 80% Internautów zamknie Twoją witrynę, jeśli będzie się ładować dłużej, niż pięć sekund.

Świat zmierza w kierunku mobilności, dlatego jeśli macie do nas pytania, to czekamy na nie pod tematem.