Konwersja strony internetowej to temat na kilka książek. W skrócie chodzi o to, aby jak największa liczba odwiedzających wysłała zapytanie ofertowe, czyli zamówiła produkt lub poprosiła o jego dane. Jeśli stronę odwiedza 1000 osób dziennie, a jej sprzedaż wynosi tylko dziesięć produktów, konwersja wynosi 1%. Web Deweloperzy dążą do tego, aby współczynnik konwersji był jak największy i dziś dowiecie się, które elementy mogą na niego wpłynąć.
Optymalizacja pod kątem słów kluczowych
Temat wałkowany po stokroć, lecz nadal nie brakuje stron, które zostały zoptymalizowane tylko w połowie. Należy pamiętać, że przy okazji każdej zmiany, każdego nowego wpisu strona powinna zostać zoptymalizowana. Roboty Google muszą wiedzieć gdzie się znajdują i co czytają, a poprzez otagowanie wpisu, wyróżnieniu słów kluczowych wpis indeksuje się szybciej. To pozwala na szybsze pojawienie się w TOP10 (nie strony, a wpisu) i dalsze nakręcanie koniunktury.
Kampanie AdWords
Nawet najlepsza reklama nie zapewni Wam sprzedaży, jeśli po przejściu z Google na stronę promowaną czujemy się źle. Należy zadbać o UX (User Experiences), ale tego dowiecie się poniżej. Sama reklama AdWords ma tylko przekierować ruch na naszą stronę, a to czy uda nam się sprzedać produkt zależy w zasadzie tylko od nas.
User Experiences
Istotny, a naszym zdaniem wręcz najważniejszy czynnik wpływający na konwersję strony internetowej. UX to całość odczuć, jakie Internauta przeżywa przeglądając naszą stronę. Warto skorzystać z narzędzi Google do analizowania ruchu na stronie, aby poprawić te podstrony na których potencjalni klienci znajdują się krótko (poniżej 30 sekund).
Na co jeszcze zwrócić uwagę przy konwersji strony internetowej? Tego dowiecie się już w drugiej części naszego artykułu.