Jak podbić zagraniczne rynki przy pomocy Twittera

Ponieważ temat odnośnie wiedzy, kiedy najlepiej publikować posty na Facebooku był już wielokrotnie przerabiany, więc dawno się znudził. Tym razem pójdziemy w kierunku Twittera. Media społecznościowe mogą być ciekawym tematem dla software house`ów, developerów oraz firm, które chcą wypuszczać swoje nowe towary poza granicami Polski.

Przyjrzyjmy się, więc co trzeba wziąć pod uwagę, jeśli zamierzamy planować działania marketingowe oraz komunikację przez social media:

  • Coraz popularniejsze są działania marketingowe real-time
  • Facebook skraca swoje zasięgi, więc używanie go, jako medium do komunikacji jest mało efektowne
  • Najważniejsza na Facebooku jest promowanie postu, więc czas nie ma tak dużego znaczenia
  • Dzięki Twitterowi obserwujemy nie tylko konta, ale i tematy
  • Facebook jest bardziej kanałem prywatnym na zachodzie, a nie merytorycznym
  • Posty na Twitterze nie mają zbyt długiej widoczności

 

Twitter czy Facebook

Jeśli chcemy być rozpoznawalni, to powinniśmy skupić się nie na Facebooku, ale na Twitterze. Jeśli chcemy zdobyć zasięg globalny oraz odpowiednią skalę, to musimy wiedzieć jak trzeba działać na tym Twitterze. Trzeba jednak poświęcić więcej czasu niż pół godziny na naukę sprawnego poruszania się w social media. Wszystko trzeba przetestować samemu, sprawdzając reakcje i zachowania użytkowników. Kluczem do sukcesu, jest wczuć się też w specyfikację wybranego serwisu.

 

Co powinna zawierać wizytówka

W wizytówce powinniśmy zawrzeć informacje odnośnie naszej działalności. Do tego celu można skorzystać z hashtagów oraz słów kluczy, które naprowadzą użytkowników na Twoją firmę. Pamiętaj jednak, aby wyglądało to naturalnie i nie odstraszyło innych. Ważne są również linki do strony www. Nie wychwalaj swojej działalności pod niebiosa, jeśli tworzysz mobilne aplikacje, ale postaw raczej na merytorykę. Ponieważ ilość znaków jest ograniczona napisz dwa zdania, ale konkretne i zwięzłe. Powinny się w nich znaleźć np. frazy software, SaaS czy mobile. Jeśli jesteś poważnym przedsiębiorcą z pewnością nie zapomnisz o umieszczeniu ich w języku angielskim.

 

Jak korzystać z hashtagów

Tweeter ma potężny zasięg, ponieważ w przeciwieństwie do Facebooka nie ma potrzeby zbierania fanów. Dociera do dużej ilości ludzi, którzy są danym tematem zainteresowani. Musisz tylko wiedzieć jak zawrzeć odpowiednie informacje. W tym celu powinieneś użyć tagów. Twitter pozwala nam poszukiwać odpowiadających nam treści przy pomocy hashtagów. Na Facebooku też istnieje taka opcja, ale nie jest zbyt popularna wśród użytkowników. Co najciekawsze po jednorazowym wpisaniu #MobileApps w poszukiwaniu aplikacji mobilnych, są one aktualizowane, więc możesz je przez cały dzień obserwować. Jeśli wiec będziesz wrzucał systematycznie treści wraz z otagowanymi linkami to obserwatorzy pojawią się sami.

 

Publikuj w odpowiednim czasie

Jeśli prowadzisz firmę technologiczną i nie chcesz zginąć w tłumie, to z pewnością nacisk kładziesz na rynek amerykański. Zwróć, więc uwagę, że Stany i Polska mają różne strefy czasowe, zatem trzeba wziąć to pod uwagę przy aktualizacji postów na Twitterze.