Fanpage na Facebooku - jak go prowadzić?

Każda platforma e-commerce pragnąca zaistnieć w sieci powinna prowadzić profil w serwisie społecznościowym. Jako, że Facebook to obecnie największa platforma tego typu, jest miejscem wręcz idealnym do masowej reklamy i budowania zaufania wśród społeczności. Poniżej kilka rad dotyczących prowadzenia konta na profilu społecznościowym. Zapraszamy do lektury!

Siła mediów społecznościowych

Sam Facebook to ponad jeden miliard unikalnych kont. Proszę to sobie wyobrazić. Żadna platforma medialna nie ma takiej oglądalności jak Facebook, dlatego prowadzenie konta w tym serwisie niesie za sobą gratyfikacje w postaci zainteresowania Internautów.

Gdy założysz profil na Facebook, powinieneś go odpowiednio uzupełnić. Niech nie umkną Ci żadne ważne dane o Twojej firmie. Przygotuj skromną strategię marketingową i badaj swoją konkurencję. Nie narzucaj się Internautom tylko zaciekaw wpisami, pomysłami lub ciekawostkami ze swojej branży. Pamiętaj, że w dobie memów nie bardzo lubimy czytać długie wpisy. Warto więc je zastąpić infografikami lub materiałami video. Facebook to wypromowana platforma medialna i ma wysokie parametry pozycjonerskie, więc warto mieć na uwadze, że linki prowadzące z niego do Twojej strony będą mocne.

Nie stój w miejscu!

Udzielaj się codziennie i prowadź swój profil w sposób nowoczesny. Nowocześni ludzie są uprzejmi, wychowani i mają duże poczucie humoru. Jeśli potrafisz się śmiać z samego siebie, to będzie to Twoim atutem. Po 2 - 3 miesiącach aktywnej reklamy na Facebook, Twoje konto powinno mieć powyżej 1000 like'ów.

Ucz się od innych

Podpatruj, jak inni się promują. Weź przykład z globalnych marek, a każdy swój błąd obracaj w żart (tak jak zrobił to VW ze swoją aferą). Jeśli nie dasz się podpuścić i utrzymasz nerwy na wodzy - Twój profil będzie chętnie odwiedzany.