Pozycjonowanie mobilne to młody termin, którego używają agencje marketingowe. Tyczy się stron, które są pozycjonowane tak, aby na urządzeniu mobilnym miały jak najwyższą pozycję. Czym takie SEO różni się od typowego? O tym przeczytacie poniżej.
Content is King
Content, czyli treść ma największe znaczenie w przypadku stron mobilnych. Jako, że przeglądane są przy pomocy smartfonów i tabletów, to powinny zawierać jak najmniej treści. To szansa dla copywriterów, którzy w zaledwie 140 znakach powinni zamieścić cały sens konkretnego zagadnienia. W przypadku typowego pozycjonowania copywriterzy zazwyczaj tworzą treści, których długość przekracza 2000 znaków.
Media na stronie
Na stronie mobilnej ogromną wartość mają materiały foto i video, które przedstawiają dane zagadnienie w sposób przejrzysty. Jako, że internauci nie lubią czekać na wczytywanie się strony, infografiki mogą być alternatywą dla krótkiego tekstu, bo ważą niewiele. Odpowiednio zoptymalizowane będą miały znaczenie dla pozycjonowania.
Wszystko w wersji M
SEO Mobile skupia się w okół minimalizmu, który ma być zrozumiały dla Internautów. Najwyżej będą te strony, które przegląda się szybko i przyjemnie, i które nie odpychają nagromadzonymi treściami. Pozycjonowanie mobilne jest jeszcze w Polsce raczkujące, ale przyszły rok zapewne przyniesie zmiany, o których będziemy Was informować.