Zmiany w wyświetlaniu się reklam AdWords

Pamiętacie zapewne początki reklam AdWords. Było ich niewiele w pierwszej dziesiątce, a na ekranie monitora mieściły się zarówno reklamy kontekstowe, jak i pozostałe pozycje. Dziś wygląd głównego okna Google.pl nie przypomina już starszego interfejsu i wyróżniają się dwie sekcje: blok z reklamami kontekstowymi oraz "zakupy Google". Z trudem szukać pozycji od 1 do 10, bo wymagałoby to wertowania całej strony.

Co oznaczają zmiany?

Jako, że Google posiada największą sieć reklamową w Internecie trudno się dziwić, że próbują promować tylko te firmy, które są uczciwe. Warto przyjrzeć się temu bliżej, aby zrozumieć koncepcję reklam Google AdWords. Zauważcie, że w ten sposób promują się głównie marki duże, częściowo znane w sieci. Mają na to pieniądze i próbują AdWords, bo zwykłe pozycjonowanie nie daje im efektów. Google stara się pomóc takim firmom, aby były wysoko w wynikach wyszukiwania, bo ich marka i prestiż po prostu tego nakazują.

Zmiany uważamy za bardzo pozytywne, ponieważ odnoszą się do uczciwości firm. Agencje SEO nie stracą na tym zbyt wiele, bo większość z nich już przekształca się w agencje interaktywne lub SEM. Kampanie Google AdWords choć zajmują już niemal całą stronę (8 pozycji, a to dopiero początek) idą w dobrym kierunku.

Co sądzicie o zmianach w wyświetlaniu się reklam Google AdWords? Czy potrafiliście się odnaleźć na stronie głównej Google.pl? Piszcie pod tematem!