Remarketing - potężne narzędzie podświadomości

Wyobraź sobie, że trafiasz do sklepu internetowego, planujesz zakup nowego urządzenia elektronicznego. Dodajesz produkt do koszyka i decydujesz się na zakup. W pewnym momencie przypominasz sobie, że przecież nie masz pieniędzy na koncie i opuszczasz sklep na jakiś czas. Po jakimś czasie przeglądasz inny serwis, a tam widnieje blok z reklamą tego samego urządzenia i tej samej firmy. Przypominasz sobie, że już znasz ten sklep i gdy tylko zasilisz swoje konto decydujesz się na kontynuowanie zakupów. Nie zostałeś ofiarą manipulacji. To tylko remarketing, czyli potężne narzędzie dla naszej świadomości.

Jak to działa?

Remarketing oparty jest na reklamach Google AdWords. Każda strona zapisana do tego programu może liczyć na wyświetlanie się reklam w obcych serwisach. Jeżeli posiadasz konto w Google (wystarczy gmail), to poprzez ciasteczka i inteligencję algorytmów będziesz mógł liczyć na reklamy tych rzeczy, które obserwujesz w sieci. Zróbmy teraz test. Wejdź na Allegro.pl i poszukaj jakiejś aukcji dużej firmy. Przeglądnij, np: komputer i zaloguj się na konto (choć nie musisz). Gdy znudzisz się czytaniem o komputerze zmień serwis na inny, Twój ulubiony, np: RealMadryt.pl i na górnym bloku ujrzysz reklamę allegro wraz z aukcją, którą przeglądałeś. To nie magia, a zwykłe ciasteczka, które zaakceptowałeś.

Potężne narzędzie podświadomości

Od teraz przez jakiś czas będziesz zwracał uwagę na rodzaj reklam AdWords, a później o tym zapomnisz. Zapomnisz Ty, ale nie Twoja podświadomość, która wszystkie reklamy tego typu będzie notować. Uważamy, że remarketing to bardzo dobre narzędzie do zwiększania konwersji na stronie, co będzie miało wpływ na poziom sprzedaży.

A Wy? Co sądzicie o remarketingu? Korzystacie z niego, a może dokonaliście zakupów poprzez reklamę w bloku? Piszcie odpowiedzi pod tematem!