Marketing szeptany

Marketing szeptany - to określenie na pewno słyszał każdy z nas. Istnieje kilka skutecznych sposobów na prowadzenie kampanii marketingu szeptanego, warto je poznać!

Kreowanie wizerunku w sieci

Internet jest potężnym narzędziem, z którego korzystają osoby w różnym wieku. Nic dziwnego, że trzeba kreować odpowiedni wizerunek w sieci. Najlepiej zrobić to poprzez współprace z różnymi portalami, na zasadzie udostępniania im eksperckich artykułów. Taki artykuł, powinien trzymać poziom i być interesujący, a jednocześnie powinien promować markę lub przedstawiać jej najnowsze “dziecko”. Dzięki temu potencjalny klient dowie się czegoś więcej na temat nowości na rynku. Tak napisany tekst powinien być rzetelny, a reklama nie może być przesadna, inaczej będzie zbyt mocno rzucać się w oczy.

Kreowanie wizerunku w sieci jest możliwe także poprzez wypowiadanie się w roli eksperta firmy. Wystarczy założyć profile na najważniejszych forach i wypowiadać się pod szyldem marki. Klienci na pewno poczują się docenieni reakcją marki na ich pytania, a podawane odpowiedzi będą brane za rzetelne.

Marketing produktu

Marketing produktu poleca na dawaniu możliwości wypróbowania produktu za darmo, zazwyczaj dotyczy to mniejszych i mniej wartościowych przedmiotów, w końcu mało która firma zdecydowałaby się na promowanie w ten sposób auta. Ten rodzaj marketingu jest skuteczny w przypadku blogów - blogerzy chętnie opisują otrzymane od firm prezenty, a popularniejsze blogi są czytane przez ludzi z branży oraz przez fanów, którzy polegają na opinii blogera. Trzeba mieć jednak pewność, że wysyłany produkt jest najwyższej jakości, bo negatywna ocena raczej nie wpłynie korzystnie na wizerunek marki.

Buzz marketing

Buzz marketing, czyli klasyczny marketing szeptany, polega na anonimowym wypowiadaniu się na forach, serwisach i w grupach dyskusyjnych. Jest to nienachalna firma reklamy, a posty muszą wyglądać tak, jakby były pisane przez zwykłego użytkownika, który po prostu wspomina o danym produkcie albo go po prostu poleca. Aby post spełniał odpowiednie wymagania, trzeba zapoznać się z tematem i oczywiście wysyłać wiadomości w odpowiednie miejsca. Buzz marketing, jeżeli zostanie zauważony przez administratorów serwisu, prawie na pewno skończy się banem na konto, lepiej więc postarać się, aby teksty były naturalne, a przed rozpoczęciem reklamowania, warto zbudować sobie jakieś zaplecze w postaci neutralnych postów.

Marketing wirusowy

Marketing wirusowy ma na celu rozprzestrzeniać się szybko i skutecznie - dokładnie jak wirus. Efekt osiąga się poprzez nakręcenie ciekawego filmiku, dodanie śmiesznego obrazka, rozpoczęcie kontrowersyjnej dyskusji czy od puszczenia plotki. Przykładem marketingu wirusowe są też chwytliwe hasła reklamowe, które zapadają w pamięci i są używane przez wiele osób. Innym przykładem jest pisanie poradników czy przepisów, w których wymieniony będzie produkt, który się reklamuje. Marketing wirusowy jest najtrudniejszy, a osiągnięcie celu wymaga doświadczenia. Lepiej, więc to zlecenie zostawić profesjonalnym agencjom marketingowym.