Planujesz kampanię AdWords, ale nie wiesz którą agencję SEM wybrać? Mając doświadczenie w poszukiwaniu wartościowych firm poniżej sporządziliśmy listę cech, jakie musi mieć wartościowy specjalista od SEM. Uważamy, że czasem warto zapłacić więcej, ale otrzymać w zamian rzetelną usługę niż stracić pieniądze na reklamie, która nie przynosi żadnych efektów.
Cechy agencji SEM
Specjalista od SEM na pewno będzie chciał przeanalizować Twoją stronę internetową, aby poznać branżę. Nie chodzi tylko o wygląd, ale optymalizację i statystyki odwiedzin. Rzetelna firma skorzysta z narzędzi webmasterskich Google i w formie raportu poinformuje Cię o wynikach audytu. Nie ufaj tym ludziom, którzy przystępują do pracy z marszu, bez żadnego przygotowania. Poważna firma musi się przygotować do projektu, aby móc liczyć, że klient przy niej zostanie.
Wizualność, transparentność, raporty
Te trzy cechy definiują uczciwą agencję SEM. Wizualność czyli oprawa reklamy jest bardzo ważna. Liczy się połączenie słów w taki sposób, aby tworzyły wygodne hasło reklamowe. Transparentność odnosi się do zaangażowania w projekt klient. Korzystanie z nowoczesnych narzędzi do analizy efektów reklamy będzie definiowało najlepsze agencje SEM w Polsce. Raportowanie to standard, lecz zapominają o tym amatorzy lub "świeżacy". Doświadczony specjalista wie, że raport znaczy dla jego klienta więcej, niż rozmowa telefoniczna bądź mailowa.
Ile to kosztuje?
Przygotowanie kampanii AdWords kosztuje sporo pieniędzy, ale w wielu przypadkach jest to usługa jednorazowa (tylko teoretycznie, np: na rok), więc traktujemy ją jak inwestycję. Trzeba się liczyć z wydaniem około 500-600 złotych miesięcznie, aby liczyć na efekty. Nie czarujmy się - znajdziecie pewnie multum firm, które zaoferują Wam SEM za "grosze". Nie dajcie się nabrać.
A Wy? W jaki sposób poszukujecie agencji SEM i jakimi kryteriami się kierujecie? Piszcie odpowiedzi w komentarzach.