Prowadzenie sklepu internetowego to nie tylko sprzedaż, ale budowanie treści, czyli opisów produktów. Dzisiaj nie będziemy się zajmować optymalizacją tekstu, a rzeczami, które dla potencjalnego klienta mają największe znaczenie. Innymi słowy pokażemy Wam jak budować opis produktu, aby zachęcił klienta do zakupu.
Marketing werbalny zaszkodzi
Tworząc opis produktu nie powinieneś się nastawiać na marketing. Klient nie chce, abyś go zachęcał, bo jeśli zrobisz to źle - znajdzie on inny sklep. On prawdopodobnie i tak będzie przeglądał inne sklepy, zatem nie przedstawiaj mu produktu w samych superlatywach.
Postaw na prostą psychologię
Ludzi interesują konkrety i chcą wiedzieć, dlaczego produkt X jest lepszy od Y. Nie lubią też lania wody, dlatego Twoje opisy produktów powinny wyglądać tak:
Bidon 330 ml
Niepoprawnie
Zastanawiasz się nad wyborem bidonu do swojego roweru? Jeśli nie możesz się zdecydować, to sprawdź Bidon 330 ml ...
Poprawnie
Uniwersalne wymiary - 330 ml Bidon zmieści się w każdym schowku,
Powłoka poliuretanowa - chroni butelkę i nie pozwala się jej nagrzewać.
Jak widzicie na powyższym przykładzie, liczy się bezpośredniość, bo klient nie chce oceniać produktu po wyglądzie, a krótkim opisie.
Argumenty, które muszą działać
Twój tekst opisowy powinien być krótki i nacechowany argumentami. Musisz udowodnić, że Twój produkt jest lepszy od konkurencji. Jeśli przedstawisz twarde dowody w prosty i przejrzysty sposób - prawdopodobnie jeszcze dziś sprzedaż ten produkt.
Tworzenie opisów produktów to żmudna praca, ale bardzo opłacalna. W wielu sklepach asortyment jest na tyle spory, że zmiana wszystkich opisów produktów może zająć nawet kilka miesięcy. Należy jednak zmieniać treści cyklicznie i budować je tak, aby pracowały na produkt, a nie tylko go opisywały.
Jeśli macie pytania dotyczące tego zagadnienia, to czekamy na Was w komentarzach!